knoflookKip en knoflook. Daar draait dit recept om. Het is niet mijn recept, maar dat van Anouschka. Hoewel ik het nog niet gemaakt heb, lijkt me erg lekker en daarom zet ik ‘m vast op deze site. Maak jij ‘m eerder dan ik? Ben benieuwd naar je reactie.

Update 10-11: Heerlijk! Als het een tijdje in de oven staat, geurt het hele huis lekker naar gebraden kippetjes. Je kent die geur wel, als je langs zo’n draaispit bij de slager loopt. En hoewel er ongelooflijk veel knoflook in zit, is de smaak van knoflook erg subtiel.

Boodschappenlijst (Voor 6-8 personen)

  • 8 kippenpoten
  • 4 bollen knoflook (de knoflookteentjes ongepeld, dus met velletje)
  • cayennepeper
  • herbes de provence kruiden
  • olijfolie
  • En dan?
    Vul een kommetje met olijfolie, meng hier flink wat cayennepeper doorheen.
    Spoel de kippenpoten af onder koud water en laat ze uitlekken in een vergiet.
    Wrijf de kippenpoten in met zout en het olijfoliemengsel. Het insmeren met olijfolie gaat gemakkelijk met een kwastje. Leg eerst 4 kippenpoten in een ovenvaste pan of schaal, zodat de bodem bedekt wordt. Strooi hier vervolgens de helft van de knoflooktenen overheen. Herhaal dit met de laatste 4 kippenpoten. Vervolgens strooi je er wat herbes de provence overheen. Span nu aluminiumfolie stevig over de schaal met de kippen. Zet de ovenschaal gedurende 2 uur in de oven op 200C. Na anderhalf uur de folie eraf halen voor een knapperig velletje.

    Heb jij dit recept gemaakt? Laat even weten wat je ervan vond.