Met dank aan een collega deze gemakkelijke ovenschotel. Handig als je druk bent, je maakt het klaar, zet het in de oven, half uurtje wachten en je hebt een heerlijke maaltijd.ovaalbord_oren

Lekker met een frisse salade.

Update 26-11: Inmiddels heb ik het zelf klaargemaakt en ik wil jullie niet onthouden van mijn bevindingen. Ik heb een blikje tomaten gebruikt en die fijngesneden. Vervolgens hier wat zout, peper, italiaanse kruiden en flink wat tabasco doorheen gedaan. Zonder de tabasco had ik het te flauw gevonden. Een goede aanvulling op het recept zou in mijn ogen dan ook een rode peper zijn. Verder zou ik de courgette weglaten, de paprika en de kastanjechampignons maken het echter erg lekker.

Boodschappenlijstje:

2 personen

  • 200 gram rundergehakt
  • 1 teen knoflook, geperst of fijngehakt
  • 125 gram kastanjechampignons, in schijfjes
  • 1 rode paprika, gesneden
  • 1 courgette, in schijfjes
  • 1 bol mozzarella
  • 1 pakje tomatenfrito
  • geraspte kaas
  • pasta naar keuze

verder nodig: ovenschaal

En dan?

Verwarm de oven voor op 200 graden. Bak het gehakt samen met de ui, de knoflook en de kastanjechampignons. Vet een ovenschaal in en verdeel de paprika en courgette over de bodem. Schenk hier de tomatenfrito overheen en top af met het gehaktmengsel. Leg schijfjes mozzarella over het gehaktmengsel en verdeel de geraspte kaas hier over heen. Ongeveer 30 minuten in de oven.

Kook ongeveer 10 minuten voor de eindtijd de pasta volgens de gebruiksaanwijzing.